Hª de la Filosofia en Florida Secundària.

UN FANTASMA RECORRE EUROPA ...



Marx, Nietzsche i Freud són coneguts com els filòsofs de la sospita. Els tres van viure al segle XIX, en la era contemporània i, per tant, la seua influència sobre la configuració del món actual és decisiva. La seua mirada crítica sobre la societat del moment aconseguí desemmascarar les falsedats i il.lusions en les quals vivia - i viu- sotmesa la població humana i feren propostes utòpiques d'una vida més lliure, justa i humana.

En aquesta ocasió centrarem la nostra proposta de treball en Marx i en la seua obra El manifest comunista que s'inicia presentant-nos el perquè del seu origen.  Es un text de forta càrrega ideològica encomanat per la Lliga dels comunistes a Marx i Engels, que fou publicat en febrer 1848 per primera vegada, per difondre el seu ideari.


Un fantasma recorre Europa: el fantasma del comunismo. Todas las fuerzas de la vieja Europa se han unido en santa cruzada para acosar a este fantasma: el Papa y el Zar, Metternich i Guizot, los radicales franceses y los polizones alemanes. 
¿Qué partido de oposición no ha sido motejado de comunista por sus adversarios en el Poder? ¿Qué partido de oposición, a su vez, no ha lanzado, tanto a los representantes más avanzados de la oposición como a sus enemigos reaccionarios reaccionarios, el epíteto zahiriente de comunista?
De este hecho resulta una doble enseñanza:
Que el comunismo está ya reconocido como una fuerza por todas las potencias de Europa.
Que ya es hora que los comunistas expongan a la faz del mundo entero sus conceptos, sus fines y sus aspiraciones; que opongan a la leyenda del fantasma del comunismo un manifiesto del propio Partido.
Con este fin, comunistas de diversas nacionalidades se han reunido en Londres y han redactado el siguiente Manifiesto, que será publicado inglés, francés, alemán, italiano, flamenco y danés. 

La proposta de treball consisteix en fer un examen de la PAU d'acord a les indicacions que vos indique en el document anexe. El treball haurà de lliurar-se el dia 30 d'abril en paper.


Recursos:

WEBDIANOIA 
LA CASA DE ELROND (La filosofia materialista de Marx i presentació)
CLASES DE HISTORIA 
BIPEDOS IMPLUMES (Apunts, presentació, mapa mental, textos)
FILÓPOLIS

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Puja

ir arriba

Visita altres entrades

Visita altres post